Pages

Wednesday 23 February 2011

'Reality Check'

Situasi ::

Pesakit lelaki ( lingkungan umur 40 tahun ++ ) dikejarkan ke hospital bahagian Accident & Emergency akibat serangan sakit dada yg teramat dan sesak nafas terlampau . muka biru . bila panggil nama , dah terlalu la lemah nak cakap .

Doktor muda ( perempuan lingkungan 26 tahun ++ ) cepat2 menuju ke arah pesakit lelaki itu, setelah dimarahi doktor senior yg mungkin agak tertekan dengan keadaan pesakit itu, lalu mengarah doktor muda ini memasang mesin ECG ( ElectroCardioGraphy ) , mesin untuk meng'interpret' aktiviti elektrik jantung kita ..


Katil pesakit itu nampaknya muat2 sahaja memuatkan pesakit itu . Saiz katil mungkin agak kecil / pesakit itu masih di atas 'stretcher' .Dalam keadaan genting itu, dalam sedar / tidak , tengah doktor muda tu memasang electrodes ke atas badan pesakit , dia memang menyandar badannya ke sisi katil , automatically, memg bergesel dengan badan pesakit lelaki itu .

Lelaki itu, memg terlampau lemah untuk berkata2, tapi masih sedar diri serta merasakan perbuatan itu seolah2 disengajakan .. hari ini, cerita ini diceritakan padaku untuk kali kedua , tapi baru kutahu details nya .. specifically part yang bersentuhan / bergesel dengan sisi badan pesakit ..

"cuba teka kat mana??"
"(suspicious) perut? bahagian pelvis ?"
"tak, bawah lagi!" [ the lady part, ops! ]

Aiyoooo!!

Aha... ku berkata tentang kaum wanita [ sudah tentunya diriku dahulu ] , kaum keluargaku , kawan2 yg sehidup sebumbung & tak sebumbung dgn ku, dan wanita2 yg mungkin terbaca post ini =)

Mungkin banyak lagi benda2 mcm ni berlaku di arena pekerjaan ini,
memang xde sensor2 dah! yang membuatka ku [sebagai perempuan normal yang punya perasaan normal juge] marah dan berapi bila tgk pakaian2 dalam arena ini [jururawat2 kite] .. kesian mereka! kesian ... nampak segala bentuk, kak!
Even exposed di mana2 saja pun..
Cuma , ku takuti.. kebiasaan ini dibiasakan sampai kita mem'biasa'kan dosa ..
untuk kaum hawa, mungkin suke sbb cantik dan dapat perhatian mata2 yg memg dahagakan nak tgk bnde2 cantik ni..

Ada kes, Doktor [lelaki] sepuluh anak , CERAI , kawin dgn jururawat hospital nye, sbb memg perempuan tu mantop , cantik , make-up sungguh time keja [ mungkin cara nak tackle doktor tu ]
Lelaki tu gtau, perempuan tu memg jaga sungguh ke dia .. jaga makan, minum ..

(tapi dah sepuluh anak, ex-bini xjaga dia ye?)

Hmm , apekah .. Risau , risau sebab sebanyak mana pun ilmu agama seseorang nak menjadi perisai seseorng itu, sampai menjadikan dia beriman , Syaiton nir-rojim itu ada untuk mengacau .. kureng betul ..

Even anak saidina Umar Al-Khattab berzina! dgn perempuan Yahudi .. kureng betul
kerana itu Saidina Umar memukul anaknya sampai mati !

Aiyoo!
Kita boleh mengubahnya! kita boleh! kalau ada org cuba kata 'mustahil lahh'
katakan kita boleh!!!

Sebab Sultan Muhammad Al-Fateh .. membebaskan kota Kontatinopel pada 29 Mei 1453M , sangat2 teruja dengan hadith2 Nabi SAW yg bersifat futuristik ..

Nabi SAW kate " kota Konstatinopel itu pasti dibebaskan! Rajanya sebaik2 raja, tentera2nya sebaik2 tentera" ... Beliau beusaha ke arah itu..

banyak sangat hadith Nabi saw bersifat mcm tu, kalo ada hadith mengatakan Islam akan peroleh kemenangan , walaupun hakikatnya skrg kite nmpak keadaan umat sgt tenat ..
Sebenarnya itu memg POSSIBLE ..

Jadi, kaum wanita! apa lagi , mari sama2 merawat mata2 kaum lelaki ini.. rawat mereka dengan memakai pakaian yg menutup aurat! Rawat mereka dengan hati2 !

"Lahirnya manusia yang tidak mengambil pengajaran serius daripada sejarah yang berlaku adalah sebesar-sebesar pengajaran daripada sejarah.Pengalaman bukan apa yang berlaku kepada kita tetapi pengalaman adalah apa yang kita lakukan kepada apa yang berlaku itu"

- penulis Inggeris terkenal , Aldous leonard Huxley -

1 comments:

Khairun said...

hihi true... Psl dr ank sepuloh tu, asenye dye mmg dh dibutekn dgn hsutn syaitan (sme la ngn pmpuan tu). Myb dye x dpt dh nk pkir ank dye yg 10 tu lg ptot diutamakn, yg ade ptlian drh ngn dye...bkn pompuan yg xde lgsung kne mngena ngn dye tu...