Pages

Thursday, 9 June 2011






Al-Fatihah

utk tok tersayang ='(
pkul 8.15 pagi td ak bru baca msj drp mak & imah
"tiap2 yang berjiwa pasti merasakan mati, kemudian hanya kpd Kamilah kamu dikembalikan "
[ 29:57 ]
Allahuakbar ..
Sedih tak terkata
rupenye , lambaian hari tu lambaian terakhir ..

Lambaian sebelum aku melangkah pergi balik ke Ipoh
Dan rupanya itu yg terakhir saat ak berjumpa tok
Sebab ak tak berjumpa dah dengan beliau
Aku terpaksa balik awal ke Mesir ikut penerbangan JPA

='(

Allahuakbar
Hari ini ,
housemateku melangkah ke 24 tahun umurnya ..
Dan saat itulah juga
Satu nyawa ditarik kembali
Seorang yg sangat ku kagumi , kuhormati ..
Daripada dunia yg sementara ...
Sedarlah wahai rakan ....
Mati .. mati .. mati ...

Sekarang aku terkenang2 pulak masa aku dengan tok ....
Sebelum aku ke Mesir 5tahun yg lepas,
Saat aku mencium tangan tok ,
Terdetik dalam hati " sempat ke nanti aku jumpa tok lagi"
Lantas ak mencium pipi tok [ benda yg sangat janggal untuk ak]
Kemudian tok pun bg response pelik ..
Dan aku tahu , dia pun berasakan yg sama

"tok , tok tak nak g umrah lagi ke? "
"mane nak pegi nye ... opah kamu sape ndak jagenye "
"jomlah pegi tok ... kite g same2 , nanti kyong mintak imah duk ngan opah mase imah cuti panjang nanti"
"ade juge org ngajak aku pegi nanti , tapi cmne ghupenye tu , opoh kamu tu"

='(

"tau ke kamu mbuat nye tu?"
[tgh nk masak gulai tempoyak kat dapor]
"hehe, tok kene ajor , kyong tak reti sgt ni"
"aiii, senang je , dlu aku masok je mase ak mude2 dlu "
[ dan ak melihat tok masak gulai tu dgn senangnye ]

='(

" kyong , imah xtahu nak jawab ape , tok asyik tanya nape kamu nak kawen awal"
Tok ..
Tok ..
Tok ..

Semoga roh tok dicucuri rahmat Nya
Semoga urusan tok di sana dimudahkan
Semoga segala perhitungan amalan2 tok selama 80 tahun lebih ni dimudahkan
Tok ,
Minta maaf tok .




1 comments:

albanaT said...

takziah kak nada....sama la kita ....sedey ....moga tok di tempat kan dalam redha Allah....al-fatihah...