Pages

Friday 1 April 2011

Tsunami Visi , Revolusi Aksi

Tsunami Visi , Revolusi Aksi

Mesir pasca revolusi , merungkai 1001 persoalan tentang apa hala tuju
wajah-wajah baru penduduknya

Termasuklah para pemimpin pelajar PERUBATAN
"Tsunami Visi , Revolusi Aksi"
adalah tajuk kepada wacana ilmiah yg aku sertai hari ini di Dewan Malaysia Abbasiyah Kaherah

Forum yang disampaikan oleh
Prof. Dato' Dr. Fakhrudin Abdul Mukti (TYT Dato' Duta)
Mohamad Faqih Mohamad PuziSdra (senior tahun 6 Tanta)
Syafiq Hamdani (Presiden PERUBATAN Sesi 2011/12)

membuka mataku semula ..
dan hatiku menjerit kuat!
"kau pemimpin pelajar! masih dan masih!"

Mungkin kerana terlampau 'enak' bercuti, dan leka dengan masa lapang ..
segalanya 'punah'
Astaghfirullah!

Kurasakan kusemakin hampir kepada jawapan ,
mengapa hati ini seperti semakin jauh ....
Jauh daripada 'sifat asal' ,
Jauh daripada fitrahnya ..

Kerana aku perlu kembali kepada aku yg sebelum ini,
Maafkan aku, diri ..
Maaf kerana imanku turun naik ,
Maaf kerana aku merosakkan kau, diri ..
Oh, ku semakin jauh daripadaNya ...

=(

"Man 'arifa nafsahu , 'arifa Robbahu"
(siapa yang mengenali dirinya , maka dia mengenali Tuhannya)

Dalam lena ku
Dalam tidur ku
Dalam lapang ku
Sungguh tidak kusedari
Sayang-sayangku menderita di sana

Oh, kejamnya diri ini .....



0 comments: